Ros och ros...

Tänkte köra en favvo i repris, nämligen Ris och Ros.

Vi börjar med dagens Ros.

Dagen ros måste nog gå till....den lugna stunden jag fick hemma med de minsta medans de större gick till sandtjärn. Det fick mig att inse hur skönt det kan vara med mindre barngrupper ( ex 16 st i en normalgrupp). Man hinner med allihopa och framför allt är det inte lika högljutt som det kan bli inne hos oss när 27 barn far fram.

Dagens Ris.

Tror jag håller mig till tråden och säger STORA barngrupper.
Att börja dagen 06.30, ensam med 12 barn är ingen hitt. Att sedan fortsätta dagen med en stor skara väldigt livliga och högljudda barn är inte heller så kul.
Jag såg och kände att både jag och mina kollegor var allmänt trött och less på e.m. Man skällde på barnen som bara sprang runt och inte lyssnade och energin och tålamodet tröt.
Det blir enormt slitsamt att ha det så här och framförallt när alla barnen är närvarande.

Hur länge ska man orka?
Det kanske inte vore så dumt med 4 normalstora avdelningar ändå?

En dag närmare helgen nu hörrni :)....Härligt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmmm kanske dax att få in fler personal el be chefen att vara med i barngruppen 1 dag:)

2011-03-23 @ 17:20:17
Postat av: gittan din mormorHH

2011-03-23 @ 18:49:32
Postat av: Emelie

Jag är sjukt imponerad att du orkar men det beror väl på att jag inte ens gillar barn egentligen ;P Men det blir det väl förhoppningsvis ändring på nu ;)

2011-03-23 @ 18:54:32
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Angelica

Men herregud, är barngruppen SÅ STOR?! Hur många vuxna är ni på så många barn?

2011-03-24 @ 07:30:03
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Linda

Vi är 5 personal. Och om man räknar ut genomsnittet är vi egentligen inge större än en normalstor avdelning. Vi har halva huset och ca 6 "ansvarsbarn" per vuxen. Precis som de på en 16 barns avdelning oxå har

2011-03-25 @ 14:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0