Åsikter räknas!

Jag har mina åsikter. Somliga är bra andra mindre, det beror ju på för alla tycker vi olika. Men visst borde ALLAS åsikter räknas? Jag struntar faktiskt i vad andra tycker om det jag ibland kan vräka ur mig. Jag står för det jag sagt och jag är inte dummare än att jag därför också kan acceptera vad andra tycker. ALLA har en yttrandefrihet ( eller heter det så?).
Här kommer en av alla mina åsikter: 

I bland förstår jag mig inte på alla dessa regler som finns i vårat samhälle. Tänker på främst på exempelvis när en person kan bli nekad jobb bara för att den av olika anledningar har måstat tacka nej någon gång förut.  Är det jag som har fel eller har man inte rätt att säga NEJ i sverige?
Det kanske finns skäl bakom detta nej menar jag?
Ska man behöva stämplas och "straffas" i en evighet bara för att man tackade nej en gång?
Nä det tycker inte jag och i så fall är det nått fel på detta samhälle!

Jag blir så förbannad när jag hör sådana här saker och bara därför damp det ner en blankett i brevlådan där man skulle svara på frågor om hur man uppfattade sin kommun.
Nä Härjedalens kommun har mycket att jobba på enligt MIG så många plusspoäng vart det inte från mig idag.

Till sist vill jag bara klämma in ett grattis till min goa kusin Tuva som blir hela 4 år idag :)!! Hurra!!!

LÄMNA EN KOMMENTAR!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0