Toppen

Nu var det ett tag sedan det vart ett inlägg här. Och det beror på att vi varit på semester i den vackra huvudstaden en vecka :).

Björnfesten var förra helgen och som vanligt var det över 30 pers här som mest och en massa tok hände. MEN roligt var det ;).

Ok på måndag förmiddag åkte vi alltså ( i min bil utan ac) mot sthlm. Vädret var fint och varmt så vi stannade först i Bollnäs och åt lunch och sedan en gång till i Tönnebro för att sträcka och lufta oss.
På kvällen när vi kom fram till hotellet som låg vid kungenskurva åt vi middag med Davids pappa i det stora köpcentret alldeles intill. Vi strosa i affärer  ett tag och sedan följde vi Stefan till dit han bor. Vilket bara låg max 2 mil i från oss.
Vi slocknade som sälar den natten.

På tisdag morgon kom Stefan och hämtade oss ut till Nynäshman. I dag skulle vi åka båt i skärgården.
Vädret var växlande sol och molnigt men varmt. Jag solade och grabbarna turades om att styra båten. Vi åkte ca 6 mil den här dagen och fick bla se Marinbasen på Muskö. Ett berg där dem sprängt ut och gjort som ett samhälle inuti. Detta var topphemligt tills nyligen. Vi tuffade på och jag fick vara med om några riktigt stora vågor utanför Gåsefjärden! Hjälp så rädd jag var ett tag, jag satt på golvet inne i kabyssen.
Vi var hemma runt 10-11 tiden på kvällen.

Onsdag: Detta skulle bli vår enda shoppingdag i huvudstaden så vi gick runt i två olika köpcenter och handlade relativt lite. Sedan styrde vi bilen mot Södertälje där vi skulle äta middag med Stefan. Vi hittade en jätte charmig restaurang intill slusskanalen där vi åt en superb middag! Jo det kostade där efter ;).
Åter på hotellet vid 22 snåret,

Torsdag: Wasamuseet och Grönan tillsammans med Stefan och senare även sara och Christer och Lilla Svea :).
En hel dag med en massa karusellåkande och smaskande på allt möjligt gott. Lilla Svea knep fast sina små händer i karusellerna och sa bestämt: NEJ! När det var slut på det roliga. Go smulan :).
Jag och Sara klarade spökhuset utan att skrika som barn.

Fredag: Panik shoppande och sen åkte vi hem. Vi har haft en toppen vecka! Nu hoppas vi bara att det fina vädret följde oss hem.





Kommentarer
Postat av: Emelie

Nja, jag har gått ner alla kilon (20 kg) så jag är nere på inskrivningsvikten men det är en del kvar :P

Det låter som ni hade det trevligt i El Stocholmo ;)

Kram

2011-07-16 @ 20:01:17
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0