Gränser är inget dåligt, snarare tvärtom

Kan någon vara vänlig och förklara för mig när vägen här utanför blev en allmän racesträcka? Det är ett jäkla liv på kvällarna när ett gäng bilar ska varva och sladda och enbart köra som idioter! Och vart är hänsynen? Eller kallas det för hänsyn när förädrar med barnvagnar ska behöva kasta sig upp i snödrivorna för att väja för en utsladdande bil från korsningen framför dem?
Och föräldrarna till dessa ungdommar då? Är dem inte de minsta brydd över vad deras barn gör ute kvällarna och nätterna igenom? Fast det är skola dagen efter?
Jag hoppas att de flesta föräldrar inser sitt misstag om dem inte redan i tidig ålder börjar sätta klara gränser åt sina barn för vad som är ok och INTE ok. Det man lär barn i tidig ålder är ju det grundläggande för resten av deras framtid.
Det finns ett bra odrspråk som säger att " var mot andra som du vill bli behandlad själv". Kanske läge att visa dessa ungdommar detta tale sätt.
Det måste finnas fler där ute som blir lika störd som jag av allt detta.....Eller man kan ju åtminstone hoppas det iaf.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har så gott som gett upp om mänskligheten men jag inbillar mig att en stor del av anledningen till att ungdomarna idag är som dom är beror på att föräldrarna blir mer stressade och inte orkar uppfostra ungarna riktigt och istället kompenserar med att ge dom för mycket frihet och skämmer bort/curlar dom. Förr så hade dom ju i alla fall respekt mot äldre men det verkar inte existera alls nu för tiden. Usch vad gammal jag kände mig nu ;)

2011-01-17 @ 22:09:35
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jajamen, bara två och en halv veckas jobb kvar, sen ska jag bara ta det lugnt, vara tjock och vänta på bebisen ;) Det är småpyssel med barnrummet kvar också så man har ju lite att göra när man väl blir ledig :)Det blir bara mer och mer spännande ju närmare man kommer! :)

2011-01-18 @ 19:21:21
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0