Där kom den

Den kom som en iskall vind från nordpolen. Sentimentaliteten...
Så vad gjorde jag då åt detta? Jo jag satte i mitt sim-kort i min gamla mobil och ta da så var kvällen räddad.
Eller iof så kan min överfulla godispåse oxå ha nått med det att göra ;).
I dag var till stallet på eftermiddagen och tog ut islänningen på en kort promenad för att träna på att gå själv.
Den här hästen är van att gå i led och det funkar inte alltid på Nilsvallen så han måste kunna gå själv oxå.
Vi hade traskat i ca 300 m när han plötsligt halv stegrade sig och jag som inte hade världens bästa skor med bra fäste föll som en kägla. Straffet för detta? Ytterligare 300 m! Sen vände vi hemmåt igen.
I morgon blir det en ridtur om vädret tillåter. Känns inte allt för kul om det är -22 precis.

Nu ska jag göra en massa fredags skoj som tex att diska och städa....Bara att sätta i gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0