Är detta en livskris?

Några riktigt sköna dagar av ledighet är nu förbi och det är dags att återgå till vardagen.
Jag blir lite irriterad faktiskt när jag börjar fundera och konstanterar att vi männiksor jobbar som djur för att ha råd att leva. Men när vi går i pension och vi äntligen ska få leva livet som VI vill, då har man inte råd till det!
Det är bara så fel! Har man inte gjort sig förtjänt av att få unna sig lite när man jobbat i över 40 år dag ut och dag in? Jo ta me fan, det har man faktiskt!!!!

Själv har jag nu bara 44 år kvar till pension..Jippie.
Funderar också mycket på livet och dess möjligheter just nu. Ska jag jobba med det jag gör ända till pensionen eller ska jag vidareutbilda mig och till vad i sådana fall? Eller ska jag söka nått annat?
Frågorna är många och valen lika så.
Sen har vi det här med kärleken. Hur kommer det att gå? Blir det som jag vill kommer det att bli jätte bra, men man är ju två i ett förhållande :).

Det snurrar i huvudet..Är det här en så kallad livskris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0