Om moralpredikan och rövkuddar samt för lite bloggande

Efter lite kursande och jobbande och boende i annat hushåll så har bloggandet hamnat i lite skymundan.
Men nu jäklar ska det bli allt bli ändrande på det!!! Från och med nu ska det bli dags för mitt "nya" liv.
Och med det menar jag att: bla blogga mera, träna mera, äta bra och finna mer inspiration i livet.
Herre gud vad djupt det lät! Jag ska försöka ta hand om mig själv bättre helt enkelt...

Nu rullar det för fullt runt omkring mig och jag har dessutom blivit handledare åt en förskollär student.
Kan ni tänka er att jag ska vara en så kallad förebild åt en annan? Å herre gud, hur ska detta gå?
I helgen testade jag på att åka lite skidor och man kan väll sammanfatta det ungefär så här:

Lördag: Åkte ca 2 km och var helt slut. Hade knappt nått fäste och jag var beredd att hämta tändvätskan och köra en så kallad " ski burn" där på Sandtjärn. Som tur var fick skidorna följa med i bilen hem igen.
Men jag puttrade bra nog resten av kvällen.

Söndag: Jag hade inte gett upp drömmen utan bytte hurtigt om till skidstassen igen. Men denna gång tog jag vägen förbi "vallnings experterma" och fick lite "nytt glid" under skidorna.
Och ta me fan om det inte gick bra!!!! Knappa 4 km senare tog jag lyckligt om än inte lite mör av mig skidorna och lovade dem guld och gröna skogar för sitt perfekta glid och fäste ( givetvis)!

Åkte glatt hem till David och berättade den goda nyheten.
Nu sitter jag här, en dag senare med en rövkudde under skinkorna. Jojo träningsvärk deluxe beslöt sig för att komma på besök.
Och innan DU MAMMA hinner komma med en moral predikan om stretshing så kan jag tillägga att jag VISST gjorde det!!!!!

Tänker fira morgonens öppning med lite gott kaffe och noll barn föränns kl 07.00. Dagen kan inte börja så mycket bättre än så :). Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Okej inga mer goda råd&tips :) kram

2011-02-08 @ 20:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0