Du har bara ett enda liv, kom ihåg det!

Det är torsdags kväll och jag kollar på maffia sverige. Herregud! Vad tänker detta människor med egentligen?
Och hur kan det någonsin få gå så långt att männiksor misshandlar varandra för ingen orsak? Vem beror detta på? Föräldrarna? Nja inte i alla fallen. I kvällens avsnitt får man följa en pappa som trots gängets hot och sin sons dom står för att rätt ska vara rätt. Att om man har gjort fel ska man stå för sin sak. Jag lider med denna papan när jag ser hur han kämpar och hur mycket han verklgien önskar att hans son kunde släppa sitt gäng och koncentrera sig på sitt liv ist.

Hur kan man medvetet hoppa på en helt oskyldig människa bara för att vara "tuff"?
Nä det går inte in i min hjärna!
Den korta stund som man vandrar på denna jord borde man använda till nått bättre.
Lev livet till fullo ( den rätta vägen). Och ta tillvara på dina drömmar för du får kanske bara en chans att förverkliga dem. Lyssna inte till andra utan följ din egen vilja och intuition. Det är DITT liv och DU borde se till att du lever din egen dröm. Och jag tror inte att misshandel och diverse åtal finns i den.
Jag har iaf en ambition om att forma mitt liv till det liv jag vill leva. Med allt var det innebär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0