Så kom den fjärde dagen

Fjärde dagen på min nya LCHF kost. Förutom det lilla snedsteget i Leksand har jag hållt mig stenhårt till reglerna.
I dag började jag jobbet efter semestern och jag var väl medveten att om jag kommer fuska så är det där. Jag menar där får vi både frukost, lunch och mellis varje dag så det hade varit lätt att falla dit så att säga.
MEN jag har gett mig fan på att detta ska gå så i går kväll  innan vi gick och lade oss rörde jag ihop en smoothie av turkist yoghurt, hallon och lite mjölk. Det åt jag alltså till frulle idag. Till lunch åt jag endast av köttet som serverades toppat med massa sås.
Nu till middag rörde jag ihop en röra av räkor, rödlök, ägg och majonäs som jag åt tillsammans med avokadohalvor.

Jag vägde mig innan jag startade detta projekt för att ha nått att gå efter och när jag kört det här i en vecka ska jag väga mig igen. Vore kul om man såg resultat ;).

Vad jag vägde i början är preskiberat däreemot :)!!!
Enligt reglerna ska man inte anstränga kroppen de första 2 veckorna. Det tar tid innan kroppen förstår att den ska använda fett som bränsle och inte kolhydrater. Därför har jag tagit en paus från löpandet och tar nu endast promenader. Men jag känner att kroppen inte ställt om sig än och att jag inte orkar så värst mycket fysiskt.

Får ta igen det sen ist :).

Nu ska jag lata mig i soffan, tycker jag är lite värd det ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0