Fjälläventyr

I söndags åkte jag till stugan i Hogna. Jag åkte rätt sent så just den dagen blev det inte så mycket mer än att sitta på altanen och njuta av solen och fjälluften.
Men på måndag morgon kl 08.00 var det så dags för uppställning.
Sedan begav vi oss  iväg med skoter upp på fjället ( hunden med).
Där solade vi oss hela dagen lång, när vi var tillräckligt röda åkte vi hem och åt god mat och underhöll oss med diverse program på tvn.
Tisdagen började ungefär lika dant...Det var lite mera moln än i går men upp på fjället skulle vi.
Sicken dag det blev!
När vi skulle hem körde pappa fast med skotern och som han körde fast sen!!!!! Mamma hade börjat traska nerför fjället med vovven medans vi "barn" storögda funderade på om vi någonsin skulle få komma hem igen.
Tillslut ( med hjälp av min bror) kom pappa loss och hann väll i stort sett bara vända skotern och få i oss i pulkan så var det dags igen. Pulkan tippade och patrik och Fia var endast centimetrar ifrån att ramla rakt ner i ett stort vattenhål.
Hur som helst kom vi ner tillslut välbehållna men aningen frysna. Det var helt klart årets sista skotertur då snön var som socker!
Patrik, jag och Fia åkte med mammas bil tillbaka till stugan medans pappa och mamma skulle lasta skotern bakpå den andra bilen. Längs den smala vägen fick vi plötsligt möte med en jeep som körde alldeles för fort och formligen prejjade oss in mot sidan där det kom människor gående. Jävla typer!!!!!!

Nu sitter jag här och ska ta mig en lugnande dusch. I morgon far jag hem igen då jag ska jobba på tordag. Men det har varit några helt fantastiska dagar här!!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Så var snön när vi var i Hogdal nu för någon vecka sedan. Helt värdelöst.



Men ni verkar ha haft det bra ändå! :-)

2011-04-19 @ 16:15:29
URL: http://myranludvig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0