This shit is working for me! The "menskopp"

I dag har jag verkligen prövat min senaste nyaste mest sensationella sak som funnits på denna jord.
Nämligen..MENSKOPPEN.
Tills för ca 1 en vecka sedan hade jag ingen som helst aning om vad det var för pryl, men kort sagt så är de vad det låter som. Nämligen en lite kopp av icke skadliga ämnen som man "fäster" runt livmodertappen. Jag behöver väll knappast gå in på vidare breda detaljer om HUR man fäster den eller hur :)?
Den rymmer 15 ml och kan enkelt tas ut och tömmas efter ca 5-8 timmar...Den blir aldrig gammal och kan användas om och om igen...

Som sagt var jag skeptisk i början ,men nu är jag övertygad...This shit is working for me!!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mja, jag är fortfarande skeptisk faktiskt.

2010-11-08 @ 21:58:02
URL: http://myranludvig.blogspot.com
Postat av: Annapanna

What?! Hur rengör man denna sak då?? Låter ju inte så hygieniskt... hmmm...

2010-11-09 @ 11:28:13
Postat av: Linda

Annapanna: Man kan göra rent den med lite tvål och vatten bara...vet oxå att vissa kokar den efter avslutad period...Och den ÄR mer hygienisk än vanliga tamponger..Där är huden i kontakt med vätskan hel tiden medans den här samlas upp och hålls "i" koppen så att säga. Hoppas du förstår vad jag menar ;).



Angelica: Oj vad förvånad jag blir över ditt svar...suck

2010-11-09 @ 21:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0