I bland blir det bra tokigt

I dag är jag trött.
Inte bara för att det är andra dagen på rad som jag öppnar utan för att jag är förkyld.
Inte så lite heller. Jag får ju knappt nån jävla luft!
Envis som man är har jag bestämt mig för att härda ut de sista 2 dagarna av denna vecka. Det borde ju gå tycker jag.

Nått som föryllde dagen var dock vid lunchen när jag och en kollega började prata om hennes bekanta i stockholm som hade hästuppfödning. Min fråga löd: Vad heter dem då? ( Alltså människorna).
Svaret jag fick var: Äh inte vet jag, dem är väll av nån ras. ( Hon trodde jag syftade på hästarna)

Tittade lite förbryllat på min kollega och sade: Du förstod att jag menade människorna va??

Hon tittade minst lika förbryllat tillbaka på mig, men tillslut trillade poletten ner och hon svarade: Jasså!
Ja tänk vad tokigt det kan bli i bland. Men rätt så roligt med :).

Förresten så klarade jag hela dagen utan att koka kaffe med en diskpropp i:).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0