Känner ni till dem hära,,,,

Små, eller ja det beror ju på vad man menar med små iof.
Ok, unga människor som är uppklädda till tusen och kånkandes på blommor och skyltar och i de flesta fall även champagne och som oavbrutet skryter om sig själva i meningen: fy fan vad vi är bra! .
Någon som kan gissa vilka jag pratar om?
Ja det är riktigt, studenterna!!!!
Nu har dem intagit Sveg och aldrig har väll trafiken genom centrum gått så sakta som i fredags då alla flak skulle ut bland vanliga fordon och trängas.
Och där stod jag vid sidan av och var avundsjuk! Avundsjuk på att min egen student inte blev så som jag hoppades. Jag menar, visst det var roligt och bla bla bla, men det där lilla extra saknades! Ni vet den där känslan man får när man vet att inget kommer slå denna dag/kväll!!!!
Och man får ju bara den här chansen en gång i sitt liv så därför käns det extra vemodigt.
Att jag dessutom tagit examen efter det och att det inte heller då vart nån "fest" käns oxå lite surt...men men gjort är gjort.

I dag har det varit dop. Nu är lilla Svea Maria Charlize inskriven i vår församling.
Alltså i kristendommen och inget annat.
Jag hade den stra äran att framföra 2 sånger på dopet och det gick över förväntan. Ingen höll för öronen och Svea var tyst=).

Eller ja, hon var tyst just då. Annars föll det här med dop inte lilla fröken Eriksson i smaken.

Nu ska jag njuta av min sambos sista kväll hemma. Och det genom att lägga mig!
God natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0