Fan så kallt de är

Fan vad kallt det är där ute ( -29)! Och här hade man packat bilen full med skidor och saker, som det inte ens går att använda pga av den envisa kylan. * stor suck*...
I dag startade inte ens bilen, men tack vare en händig pappa fick vi i gång den under eftermiddagen. Hoppas den startar på fredag när jag ska hem till sveg igen nu bara...annars kan de bli knivigt.
Jag måste säga att även fast jag trivs bra i sveg är det alltid kul att komma hem och träffa alla bekanta igen...

Har sovit si så där de senaste nätterna, varför vet jag inte. Det kan ju iof bero på en hund som envist står och dunkar huvudet mot dörren i ett desperat försök till att komma in. I bland är det inte lätt att heta swipp och att bo hos familjen wallin/wedin...
I tisdags när jag var ute och åkte skidor slogs jag av en tanke...Vi är väldigt lyckligt lottade som bor så fint som vi gör i Härjedalen. Aldrig att jag skulle vilja byta det mot en stor stad.
När jag ser mig själv som penisonär, ser jag mig bo isolerad i en dragig gammal stuga uppe i "Nöra skogen".
Det är jag, hunden och ett gäng kossor i ladugården...
Eller vad tror ni;)??? Nä ska jag va ärlig lär jag väll bo på kortidsboendet på senioren i sveg, där jag i bland vid extremt ovanliga tillfällen får besök av min käre bror.

Huvva vilka tankar!
Nä nu ska här göras eld.....

Kommentarer
Postat av: Angelica

Låt hundstackarn komma in då? :-)

2010-01-07 @ 17:17:09
URL: http://bebisplaner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0