På promenad med handväskan

Det var länge sedan handväskan och jag var ute och "rassade" nu. Men i dag var det dags, nu skulle han få följa med ut på sveg. TILL FOTS också!!! Hör och häpna...
Vi gick i sakta gemak ner mot Ada och Arvid för att kolla in rean, som i år bestod av hela 2 st klädesstånd!!
Hittade dock inget av intresse och vi lämnade affären. Planen var att vi sedan skulle titta in på hälsoboden för att ev handla upp mitt presentkort, men självklart hade dem lunch stängt. Så där stod vi, handväskan och jag helt utelämnade på gatan. Till sist fick vi nog och gick hem.
Väl hemma hämtade vi bilen och åkte till konsum för att handla och kasta skräp på återvinningsstationen.
Stackars handväskan fick inte ens öppna sin (ursäkta språket) käft på hela dagen. Plånboken hade jag stoppat i jackfickan.

Så nu hänger han återigen på kroken i hallen och väntar med spänd förväntan tills han får komma ut nästa gång, stackars kraken.

Ja, det var väll vår dag....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk vilken uppfostrad väska det har du gjort bra:)

alla barn å bihang ska vara tyst när man kollar på en sån viktig sak som rea!hihihiihihi

2010-12-29 @ 18:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0