En dag i skidspåret?

Helg, och återigen sitter man här i sitt gamla Hoddal.
I morse 6.30 klev jag upp bara för att packa bilen full och åka till päronen. Pappa hade utlovat strålande sol och vi skulle tillbringa dagen med skidor och mys i storhogna.
Och det började bra, solen sken när jag klev upp och det fanns inte ett enda jäkla moln på himlen.
Men vad tror ni händer? Jo när vi är på väg kommer de satans molnen...och efter dem blåsten och till sist även snön!
Finns inte en jäkla chans att jag sätter mig i en solgrop i detta väder, tänkte jag. 
Vi spände på oss skidorna och åkte en runda på ca 2 km. Sen fick jag nog och valde att sura i bilen medans de andra åkte ytterligare några varv.
Ja och sedan stod de nu klart att vi VISST skulle sitta i en solgrop, fast jag frös arslet av mig och drack en ca 3 koppar hett kaffe under 10 min för att få lite värme.
Vi spanade efter små gluggar i himlen medans vinden ven omkring oss. Och till slut blev vi bönhörda..solen kom ( om än dock i 3 minuter åt gången).
Lite gladare tog jag på mig skiorna igen för attåka en tur på fjället. Det hela slutade med en tur på ca 1 mil=).
Me= nöjd!!!!!!!

Nu är jag hemma i värmen och väntar på mat...känner mig ganska nöjd ändå=). Trevlig lördag på er!

en dag på fjället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0