ingenting annat än bedrövligt!

Då var de det här med jobb. Jag har fortfarande inte hört någonting från jobbet jag sökt så just nu i skrivande stund jobbar jag på förskolan i bygden där jag bor. Men det käns frustrerande att inte få nå riktigt besked så man kan slappna av och fokusera sig på det man ska. Vad ska jag säga till de föräldrar där jag är nu? Hej, jag heter Linda och jobbar här tillfälligt eller ska jag säga att jag ska jobba där fram till jul fast jag kanske inte kommer att göra det? Jag blir så irriterad och det klandrar jag återigen HÄRJEDALENS KOMMUN för! Kan man skryta om mycket annat ska man väll ¨åtminstone kunna ha sådan pass framförhållning att tjänster ska vara klara innan semesterperioderna kommer??? Eller är det meningen att de stackars rektorerna ska behöva arbeta under sin semester som det faktiskt är i detta fall??? Ska det behöva vara så? Kommunen vet och har vetat ett bra tag nu hur barnantalet i förskolorna ser ut ett tag framöver så vad är problemet? Jag tror att det kanske är dags att ta pension  för de i styrelsen om det ska fortsätta så här. Jag har inte studerat i 3,5 år för att gå på korta vikariat hit å dit! Jag har väll också en framtid att tänka på, eller räknas inte det? Jag hoppas verkligen att jag får veta något innan veckans slut. Annars är det ingenting annat än bedrövligt!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Ja jag håller med, man pluggar inte bara för att.... Barnen saknar dig och vi håller tummarna att du kommer till oss igen. kanske syns snart

KRAM

2009-07-14 @ 16:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0