Glassigt, enkelt jobb? Yeah right!


Många kanske tror att förskollärar jobb är de glassigaste jobbet som finns...big news for you all, ni har fel!!!! Jag började på mitt nuvarande jobb i juni och under den här perioden har bland annat följande incidenter inträffat:

¤ En förkylnings epidemi slog ut 4 av 6 ordinarie i 2 veckor. Till detta fanns endast 1 vikarie att tillgå. Som extra krydda på moset tillkom under denna period inskolningar och utvecklingssamtal.

¤ Nära anhöriga till många i personalen omkom hastig och tvärt.

¤ Höga kölistor kontra lite personal.

¤ Huset skulle renoveras mitt upp i allt de röriga och vi fick utrymma huset med alla barn i flera månader.

¤ Vi hade faktiskt också ett barn som blev riktigt dålig för några veckor sedan.

Jag jobbar alltså på småbarns avdelningen där det finns 12 1-2 åringar inskriovna på 3 heltids personal. Det är enligt min mening alldeles för få!!!  Här snackar vi alltså barn som kräver uppmärksamhet  och uppsyn non stop! Kollar man bort 1 sekund kan man ge sig på att någon klättrar längs fönsterbrädorna eller nå liknande...Så att jobba på dagis är inte alls så enkelt och lugnt som många kanske tror..och om ni inte tror mig är ni välkomna att testa på för en dag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0