Renovering, en relations dödare

Renovering= the end of a realationship. Inte riktig då, men det skulle faktiskt kunna vara så! I dag är det ca 3-4 veckor sedan vi började på att renovera vårt hus. Vi har sagt att vi ska fokusera på vårt vardagsrum, sovrum, hallen samt köket till en början för att sedan ta de övriga rummen längre framöver. I dag har jag stått ( eller suttit för den delen) och målat lister. Klockan 14.30 var jag gör less och mäkta irriterad på min sambo som  hela tiden skulle lägga sig i hur jag målade.  Det hela resulterade i att jag stack i väg till motionsspåret för en skidtur. När jag kom tillbaka var jag mycket lugnare och min kära sambo låg inte längre risigt till.  I morgon ska vi ta i tu med golven nu när vi äntligen har hitat ett slippapper som fungerar gentemot golven. Sedan ska taket i hallen få sig en omgång och om vi hinner blir det då äntlgien färg på väggarna!!! Nu är vi på väg!  Nästa projekt blir att hitta laminatgolv till köket och fixa en n y matta till hallen. Tur man har kontakter inom familjen ;).  Svägerskans kille är mattläggare så där är det grönt. Det jag gruvar mig allra mest för är köket med dess inredning från 50-talet!!! Allvarligt talat, det ser för jävligt ut! Allt ska bort..kyl, frys ja allt!  Tur man har fått påökt på jobbet...käns som det behövs.  Nu är det en varm skön säng somm gäller och en ny dag igen imorgon. Sedan börjar allvaret igen på måndag..käns trist nu när man varit ledig så länge att behöva jobba igen. Men men..ska man ha pengar så får man allt slita för dem. 
Vi hörs!!! Ha dä....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0