Könsmanual önskas

Nu är det bekräftat, killar och tjejer kommer från två helt olika planeter! Varför tänker vi inte på samma sätt? Eller ännu bättre är, varför kan vi inte förstå oss på varandra? I dag hade en kompis killproblem och jag kände igen mig i hennes dilemma. I bland käns det som att killarna värdesätter vännerna framför kärleken medans tjejer snarare gör tvärtom. Sedan blir det konflikter om detta. Jag måste erkänna att jag är pedantisk när det gäller hur det seer ut i mitt hem. Jag blir galen om det ligger saker överallt ( vilket det ofta gör när min sambo är hemma) och om det är damm/ skräp på golvet. Min sambo däremot struntar fullkomligt i detta och använder ofta standardfrasen: äh, vi kan väll göra det i morgon? När jag pekar på högen av disk i köket. Det hela slutar oftast med att jag diskar och bygger upp en inre irritation om varför han inte kunde ta tag i disken en endaste gång frivilligt! Det borde finnas en manual i hur respektive kön fungerar och den borde skrivas omedelbart!!!!!

Kommentarer
Postat av: Frugan!

jag håller helt med frugan! ring om du får tag på en bok eller något om detta!

pussåuss

2009-01-11 @ 20:08:21
Postat av: Kusinen

Mohahaha, här är det raka motsatsen - i alla fall när det kommer till disken :-D Orka diska liksom ;-)

2009-01-12 @ 06:30:36
URL: http://pumpkinsblogg.blogspot.com
Postat av: Lars

Här är det tvärtom, jag som vill ha ordning medans tjejen tycker det är ordning om sakerna ligger inne i lägenheten.



Sedan är det väl så att om någon kom på ett sätt där män och kvinnor förstod varandra till 100 % så skulle den bli grymt rik. Eller så skulle alla rellationer mellan man och kvinna ta slut direkt.



2009-01-12 @ 09:15:36
Postat av: Sambon

men hallå lilla drömtjejen, vad händer om man gör en sak på mitt sätt ngg?:)har du provat de?

2009-01-15 @ 17:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0