Hemska inträffaden under de senaste åren....

Satt och diskuterade om alla hemska självmord som inträffat runt om Härjedalen de senaste åren. Bara i lilla Hoddal har minst 5 st ( så vitt jag kommer i håg) valt att ta sitt liv. Hur kan man må så himla dåligt att man inte finner någon annan utväg än denna??? Och hur kommer deras nära att orka gå vidare efter dessa tragedier? Jag bara undrar...Själv var jag med om en riktigt bisarr sak för några år sedan efter att jag och min sambo nyligen flyttat in i en lägenhet i centrala Sveg. I hyreshuset bakom oss hade plötsligt en bekant till min sambo beslutat sig för att hoppa från 2:dra våningen rakt ut mot en astfaltsparkering. Som tur var gick allt bra och jag hoppas och tror att denna person mår skapligt nu för tiden. Vart är världen på väg egentligen? Det verkar som om det händer mera hemskheter där ute än roliga saker. Är det bara jag som tycker så här? Eller finns de flera som upplevt det på samma sätt? Jag tycker det här är något hemskt och som borde ( förhoppningsvis) öppna ögonen på de politiker som tycker att man ska skära ner på tjänster inom omvårdnad och psykiatrin. Utan bra hjälp kan inte heller människorna må bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0