Min vaktmästare är en guldfisk

Vaktmästare och fastighetsskötare, har dem korttidsminne eller? I förrgår ringde jag till vaktmästaren och bad han kolla vårt kakel i badrummet ( det har lossnat från väggen). Han skulle titta in efter 2. Klockan 16.30 hade han fortfarande inte kommit. I morse när jag stod och väntade på skjuts in till Hede gick han plötsligt förbi, stannade och frågade: Visst var de du som ringde angående kaklet? Han hade naturligtvis glömt bort de hela och vi bestämde att han skulle titta in idag efter 16. Nu är klockan 18.00 och ännu har han inte synts till...Nu är det iaf deras problem och inte mitt! En annan sak som jag nu ser är att min dator lider av "vita hund syndromet"...Jag säger vita eftersom datorn är täckt av små vita färg fläckar efter takmålningen i huset....Imorgon är det äntligen fredag och David kommer hem igen. På lördag ska vi till Östersund och hämta hem frys å kyl. Sist men inte minst vill jag bara skänka en tanke till alla som lider av obotliga sjukdomar ( canser t.ex.). Min morfar har det och min sambos farfar har det...vilken hemsk sjukdom det är...Fy. Nä, nu ska vi avrunda de hela med en önskan om en trevlig helg till er alla. Kram kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0