Finns det "nyktra" högtider???

Nu är det äntligen dags för påsken 2009! Detta om något är enligt mig ett stort vårtecken! Nu har jag 4 dagar ledigt och ska spendera dessa på bästa möjliga vis, nänligen utomhus ( om vädret tillåter vill säga).  I morgon ska jag åka hem till ytterhogdal under kvällen för att träffa och festa med gamla bekanta på värdshuset. Har det blivit en slags tradition att man ska dricka alkohol vid påsk förresten? Och finns det egentligen någon högtid som man inte förknippar med alkohol? Detta var bara en tanke som ploppade upp nu helt plötsligt. Har varit påskärring i dag på dagis ( äntligen får man vara det igen;) ). Det blev en god påsklunch som var väldigt snarlik ett julbord....sedan avnjöts det godis i fulla drag! Nu sitter jag vid köksbordet och är alldeles snurrig av trötthet. Tror det enda rätta är att ta en liten tupplur så man orkar hålla ögonen öppna resten av kvällen.  Nu ska här firas påsk, hoppas ni gör detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0