Blaha blaha blaha

Att det tillkommer nya sysslor när man flyttar in ett hus var jag medveten om. Men ärligt talat hade jag glömt ( eller förträngt) hur stor tomten faktiskt är! Att kratta gräsmattan tog 3 dagar och då är inte allt riktigt krattat än heller ska jag tillägga. Sedan skall tarpphuset sopas rent från massa grus som ideligen dras in, man ska passa soptömningen, avverka döda grenar m.m. från eventuella plantage. Ja ni ser ju själv. Nu är det ju faktiskt som så att vi är 3 stycken som bor i detta hus så sysslorna bli väll lite mer uppdelad framöver. Men det käns riktigt skönt att ha något större, det var riktigt behändigt eftersom marie kunde få ett alldeles eget rum i helgen när hon var här. Vad mer har hänt  de senaste dagarna då? Tja, det har blåst ganska mycket i går och i dag och det har börjat sätta sina spår i mitt högra öra. Jag har väldigt lätt för öroninflammation! Toppen. Fattas bara det liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0