varför???

Har kommit i underfund med att livet är fyllt med så många måsten. Jag stängde på jobbet i dag, vilket var väldigt jobbigt för mig efterssom jag hade så många MÅSTEN att hinna med just i dag. Jag skulle laga en god middag, tanka bilen, handla på ica, motionera, plugga, städa och tvätta. Men när jag satt i bilen på väg hem och såg att klockan tickade i väg mot klockan 6 insåg jag att jag var tvungen att prioritera för att hinna med allt.
Laga mat var jag tvungen till ,men  jag kan inte påstå att det vart något märkvärdigt. Det blev soppa.
Visst såg det stökigt ut här hemma, men det får vänta tills imorgon. Man dör ju inte av att ha lite oreda hemma. Tvätten fick också vänta precis som pluggandet ( tar det imorgon ist). Jag åkte och tankade händerna på en gång och den enda motion jag fick i dag var när jag gick till ica för att handla.
Varför ska man hänga upp sitt liv på så många måsten? Livet är för kort för att stressa igenom det, allt ordnar sig oftast ändå.
Värt att tänka på tycker jag.

puss& kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0