Dagen D och lite annnat!!

Nu kommer den närmare och närmare, jag pratar naturligtvis om dagen med stort D. Nämligen dagen för min examination!!!!!!!! Om bara 5 veckor kommer jag att komma tillbaka till sveg som utexaminerad förskollärare!!!! Eftern3,5 år av kämpande och pendlande hit och dit känns det alldeles underbart..det här kommer att bli den bästa Lucia och Julafton någonsin! Fast jag har ju många minnen i från mina Gävle vistelser också som jag nog alltid kommer att komma i håg.
Som tex den gången jag och Anna delade rum med en som tydligen var efterlyst av polisen, hon hann dock sticka innan polisen kom dit, eller den gången en man föll i hop utanför vårt fönster och vi sprang ut och fick ringa efter ambulans.

Självklart kommer jag också att föralltid komma i håg de underbara 5 veckor jag hade på Malta med mina underbaraste, snällaste, sötaste tjejer från Gävle. Jag var nämligen utbytesstudent för alla ni som inte visste det.
Nadja, Christina och Sofie ni kommer ALLTID att vara mina maltagirls;)....

Nu är det som så att jag redan ( trots att jag inte är riktigt färdig ännu) har ett heltidsjobb på förskolan i Lillhärdal. Den bästaste förskolan i hela världen om jag får säga det själv. Jäg måste säga att jag haft en offantlig tur som lyckats ha jobb oavbrutet sen gymnasiet, trots studierna. Under 3,5 år har jag jobbat med följande:

¤ Jobbat som so-lärare för år 4-6 i Ytterhogdal under 1 år.
¤ Jobbat inom äldrevården i Ytterhogdal under 1 år.
¤ Gått på långtidsvik på en förskola i Sveg ca 10 mån.
¤ Jobbat som Hemkunskapslärare för högstadiet i Sveg ca 3 månader. ( detta kombinerat med vikariatet på förskolan i sveg).
¤ Jobbat på förskolan i Lillhärdal ( i skrivande stund 6 månader)..

Jag kan nog ändå konstantera att jag är nöjd med hur mitt liv artat sig....
Trevlig Helg!!! Puss å hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0