efterssom lindas...

Efterssom Lindas hjärna inte är i sitt full bruk just nu leder det till att hennes bloggande blir det samma. Det känns som att dagarna inte kan gå nog för snabbt just nu och att det enda jag vill är att det ska bli tisdag så jag får njuta av lite välförtjänt lång ledigt över jul och nyår. Visst är de små liven jag har underbara och absolut älskvärda, men i bland blir även dem för mycket! Tänk dig själv 12 små barn i åldrarna 1-2 år som hela tiden springer ( dem har ännu inte lärt sig ordet gå) och pockar på din uppmärksamhet...Tänk dig dessutom minst 3 blöjbyten per barn varje dag ( ofta med något konstigt illaluktande avfall i blöjan??) så har du min vardag. Och jag klagar inte för jag älskar det jag gör, jag menar bara att i bland måste kroppen och huvudet få vila för att kunna orka med i deras tempo. Nu innan jul har deras tempo dessutom legat på en övernaturlig nivå som inte går att förstöra...så ja, dagarna måste börja gå lite fortare...annars kriverar lilla Linda och går som en zombie hela julen. I kväll njuter jag iaf av lite gott vin hemma hos förläldrarna i hoddal..Skönt!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0